25.12.10


blogg nr.2 ar aven den uppdaterad.

24.12.10


jag vill inte aka tillbaks till england om ungefar en vecka. likval vet jag att jag kommer satta mig pa det dar planet mot london. men jag vill inte.
det har blivit valdigt daligt med uppdateringar sen den dar kvallen innan jag skulle aka mot heathrow. efter det foljde namligen tva tuffa dygn, en hel massa resande, fem besok pa olika flygplatser och ingen somn. heathrow-manchester-kopenhamn-arlanda-lulea. men nu ar jag i alla fall hemma och har varit det i nagra dagar. idag ar det julafton, god jul.

18.12.10

CHAOS

nu ska jag se pa nagot avsnitt av old christine och forbereda mig mentalt infor morgondagen. dagen som jag langtat till sa lange men som nu blev.. ja, kaotisk. klockan kvart i sju kommer i alla fall taxin och hamtar upp mig, men det ar ocksa ungefar allt jag vet om morgondagen.

alternativ 1. allt gar felfritt och jag landar i lulea innan midnatt (vi haller tummarna for denna va).
alt 2. planet blir forsenat men jag kommer mig ivag fran london imorgon. dock missar jag flyget till kallax och far overnatta pa arlanda till mandag morgon (detta alternativ kan jag anda acceptera).
alt 3. planet blir installt och jag far bosatta mig pa heathrow tillsvidare.
jag far kanske lamna london pa mandag.
alt 4. planet blir installt och det enda jag kan gora ar att aka tillbaks till chelmsford (och detta ar som ni nog forstar helt oacceptabelt. jag simmar hem da).

sen sa finns ju saklar aven alternativet att det snoar mer inatt och att jag inte ens tar mig harifran till att borja med. tagen ar namligen pa gransen till att sluta ga. men sa negativa ska vi inte vara..

sa, vi hors nar vi hors. hall tummar och tar nu!
england ar stangt och det verkar vara ungefar 1% chans att jag tar mig till sverige imorgon. jag haller anda pa att packa just nu for forsoka tanker jag da allt (aven om det innebar nagra natter pa flygplatser). och pa tal om packning.. hur ar det tankt att jag ska fa hem mina saker i sommar nar jag nu ar uppe i 20kg och jag ska vara hemma i 2 veckor. och nu har jag verkligen packat sa latt som jag bara kan. endast julklapparna vager dock 10kg.

17.12.10

huset ar fullt av virus (t har ear infection och chest infection) och hm har halsfluss. sen sa har det borjat snoa har igen och det pratas for fullt om flygforseningar och installda avgangar, bada har och i sverige. summa summaum, vi far se om jag tar mig hem - och i vilket skick.
tva barn ar pa skolan och det tredje pa sjukhuset vilket innebar dubbel-arbete aven idag. men det ar ju fredag sa det ska nog ga.

16.12.10

2 dagar

det har au pair livet ar verkligen en berg- och dalbana. ena dagen sa mar man sa fruktansvart daligt och nasta dag sa vander det till det motsatta. i det stora hela sa har den har veckan varit extremt jobbig pa sa manga olika satt.. och det har blivit mycket jobb och aldeles for lite somn. men idag vande det och det visade sig faktiskt bli en riktigt bra dag. idag ar jag ocksa valdigt glad att min vardfamilj ar just min vardfamilj.. for jag gillar ju att sitta och skratta tillsammans med tara, vara filmkvallar pa torsdagar (trots att kvaliten pa filmerna ofta ar valdigt diskutabel), kimis underbara personlighet och hur man alltid kan skamta med henne (och att hon alltid skvallrar at mig om systrarna gjort nagot dumt), ocksa bella. bella som kan stampa pa varenda nerv och verkligen ta fram de samsta sidorna hos mig, men ocksa bella som egentligen ar varldens sotaste sjuaring. ocksa min hm da som faktiskt ar riktigt bra, trots att vi ar sa valdigt olika. ja, allt kanns faktiskt bra just nu. och kanske ar det vetskapen att jag ar i sverige om 2 dagar som gor det, men kanske ar det nagot annat. kanske har jag helt enkelt borjat trivas har, eller i alla fall accepterat tillvaron.

dustbin beaver!

jag ar medlem pa en web community som heter moshimonsters (ja, det ar inte helt frivilligt) dar man skapar sitt eget monster som man da ska ta hand om, etc. i alla fall sa kan man kopa varldens grymaste poster att dekorera sitt moshihus med!

justin bieber, aka. dustbin beaver.
6 plusgrader och osregn. inte kanns det ju som att det ar veckan innan jul.
aldeles for fa timmar somn och idag ar det vard av sjukt barn. men imorgon ar det fredag.. och sen ar det ju helg.

15.12.10

annu en sak kan nu laggas till pa listan over saker jag numera ater. philadelphia, och speciellt onion och black pepper smaksatt sadan. gott!

14.12.10

vaggvisa för flyktbenägna

(hanvisar till den andra bloggen)

nu ska jag duscha i en timme, minst, och sen sova. och med sova menar jag ligga i sangen och se pa for manga avsnitt av the new adventures of old christine.

imorgon ar det onsdag.

4 dagar (+ en kvall om man ska vara petig)

bella ar hos en kompis.
tara och kimi springer runt i huset tilsammans med virginia som ar ha pa besok idag.
sa da blir det alltsa bloggen och facebook for min del. jag klagar inte.
note to myself: lar aldrig barn att spela blinka lilla stjarna pa en keyboard med enbart ostamda tangenter.

13.12.10

5 dagar kvar


idag har vi slagit in julklappar, tillverkat de julklapparna som vi slagit in och spelat piano. eller, piano och piano.. en mini-leksakskeyboard. pa det stora hela en helt ok dag alltsa (bortsett fran min vanliga mandagsfrustration over vissa saker ocksa en annan grej som hande. ingen big deal alls men jag kunde inte undvika att bli irriterad. irritationen kommer namligen valdigt latt just nu. jag behover den dar semestern).

ikvall fick vi ocksa manadens leverans fran tesco, fab! den enda gangen da jag nastan tycker om att laga mat ar namligen dagarna efter hm har storhandlat. alla skap ar fulla och det ar helt fantastiskt.

annars sa vet jag inte vad mer det finns att saga.. det ar i alla fall inte lange kvar nu. bara 5 dagar av att forsoka halla huvudet hogt och vara positiv (trots att jag mest bara ar less). 5 dagar.

12.12.10

Du är snart där.

"Fortsätt, när mörkret kommer och allt gör ont
Fortsätt, som ett höstlöv i vårens första flod
Som ett hjärta som vägrar sluta slå
När varje bön gått åt, fortsätt
När jag fallit tungt
På ditt minnes skrothög
Hitta mig när som helst
På samma gator som Cederhök."




idag har jag monterat ihop min sang, och jag gjorde det nastan helt sjalv! bara med lite hjalp av simon - mest for att den engelska bruksanvisningen och jag inte kom alltfor bra overens. och kul var det ocksa, mantro om jag skulle ha satsat pa en karriar som snickare.. (pappa och daniel, jag ar helt serios). sa nu har jag antligen en riktig sang, och bekvam ar den ocksa.

11.12.10

overvager att borja sla in julklappar.. men jag vet inte. har inte lyckats bli fardig med inkopen an och da kanns det lite onodigt att borja sla in de andra. jag ar namligen en san som inte garna delar upp saker. jag gillar att gora allt pa en gang for annars blir det aldrig gjort.
sa istallet tanker jag nog ladda upp lite bilder pa facebook, och kanske att det kommer nagra har ocksa. i loungen ar jag anda inte valkommen just nu. de slar namligen in fodelsedagspresenter at mig.

10.12.10


idag ar det den 10 december och jag borjar kanna att det ar dags att uppdatera har. jag har fortfarande ingen motivation, ork eller det minsta intresse av att gora det (jo, det ar en san period nu) men eftersom mamma misstanker att jag gatt under jorden sa antar jag att jag far tvinga fram nagot. problemet ar bara att det inte finns sa mycket att saga. egentligen. visst, kanske att ni skulle finna det intressant men for mig ar ju allt vardag och det ar svart att skilja pa intressant vardag och ja.. mindre intressant sadan. en hel del bilder har jag dock att dela med mig av fran veckan som har gatt (sa de kommer nar jag antligen tar tag i att fora over dem).

anyways.


mandag: kan inte komma ihag nagot som hande pa mandagen..
tisdag:
*(forsokte) laga en riktig roast dinner med kalkon, potatis, etc. godkant resultat.
*vi pytande fardigt julgranen.
*jag upptackte en vidrig spindel nar jag duschade. dog lite.
ondag:
*fick ett samtal fran barnen skola om att kimi ramlat och skadat handleden. fick skynda ivag och hamta hem henne (+ovriga barn eftersom att det var enda losningen) och sedan fa henne till ett sjukhus. tack till deras morfar som fixade det sa att inte hela dagen korde ihop sig. inget var dock brutet utan mer stukat/omt.
torsdag: jobbade typ i 24 timmar. det kandes i alla fall som det.
fredag (idag):
*har umgatts med strykjarnet i nastan 3 timmar.
*efter det har det varit andra roliga saker i form av matlagning, lite barnvaktning, mer tvatt ocksa poppade jag nyss popcorn.
*sen sa fick jag ju tva fina brev idag! tack annie och jennica.
*..och juste. t har aven hunnit med att spy nagra ganger idag. alltid lika roligt.

ja det var en liten vecko uppdatering. imorgon blir det london och winter wonderland med elin.

5.12.10


idag har jag haft en valbehovlig sondag efter en tuff vecka. jag har sovit oforskamt lange, lyssnat pa musik, duschat i en halv evighet (i mycket varmt vatten), sett pa film (easy a. riktigt bra), etc. ja, ni vet. en sandar dag da man egentligen inte gor nagonting, men det ar precis sa mycket som man orkar med. speciellt da det ar mandag imorgon och det ar dags for en ny vecka. snalla snalla, ingen mer sno nu.

ikvall har vi atit en riktig engelsk sondagsmiddag med roast chicken, potatis, gravy, och rotfrukter. ocksa till efteratt blev det apple pie med vaniljglass. makalost gott var det.

foressten sa gick barnvaktandet bra. barnen var sa sota sa och kvallen flot pa. min hm hade fatt sms fran familjen idag och de hade verkligen tyckt om mig och sant ar ju alltid kul.

Grattis pa fodelsedagen basta syster!

4.12.10


- tagen fungerade helt ok och jag tog mig bade in till london och hem. trots att stratford var en aning forvirrande..
- london var insane, men man far ju faktiskt skylla sig sjalv om man aker dit tre veckor innan jul. och det ar ju knappast battre nasta lordag...
- jag hittade varken det jag akte in till london for att kopa eller sarskilt manga julklappar (bara tva st). dock kopte jag en mycket mysig stickad troja, bara for att dagen inte skulle vara helt bortkastad.
- idag slog vadret om helt och nu ar det +4 och nederbord i form av regn.
- det ar 40 minuter till jag ska ivag och barnvakta. nervos.
- idag julpyntar vi har i huset och imorgon ska vi ta fram julgranen!

trott.
snart beger jag mig in till london for shopping. forutsatt att jag kommer dit da alltsa, och inte fastnar nagonstans halvvags. man vet ju aldrig med den har snokaosen det ar just nu. ikvall ska jag barnvakta at en familj langre ner pa gatan. fyra barn som jag aldrig traffatg forut. och en hund. jag kan inte lata bli att fundera over vad jag egentligen har gett mig in pa.

2.12.10


jag kanner mig som en trebarnsmamma. och det ar inte skamtsamt sagt utan det ar pa storsta allvar. det kanns som att jag ar narmare en medelalderskris an tonarsangest och som att de har barnen lika garna skulle kunna vara mina.
jag behover komma harifran ett tag och bara fa vara 18 igen.
disney channel, bråk, snobollskrig, gråt, modevisning.. ja, det har varit en lång dag. och än är klockan inte ens tre.
och jag tänkte att tar man hand om tre barn så klarar man nog också fyra (for det är ju ingen storre skillnad.. egentligen), så jag bjod in jack. det brukar dock inte sluta så bra när han har varit har, sist så fick de tex for sig att ha vattenkrig. inomhus. och nu låter det ungefär som att de håller på att forstora huset, så jag borde nog gå och se vad de egentligen gor..

orkar.. inte..

england ar (idag) ett idiotiskt land och har stangt skolan. det ar sa mycket sno och det ar val typ radda att barnen ska drunkna om det maste ta sig dit. det innebar alltsa att jag idag jobbar 7-23 med bade hushallssysslor och tre jobbiga barn som ska underhallas varenda minut. ja, just nu tycker jag extremt synd om mig sjalv (och saklart alla andra au pairer som rakat ut for det) och det har jag all ratt att gora. for hade ni varit har en enda dag sa skulle ni forsta hur hemsk den har dagen kommer att bli. och lang.. sa valdigt lang.

1.12.10


om jag hade en chokladkalender sa skulle jag nu fatt oppna den forsta luckan. tank att det faktiskt ar 1 december idag! men nu ar det sa att jag inte har nagon kalender alls, sa istallet tanker jag ga in pa svtplay och undersoka exakt hur dalig arets julkalender ar (standarden de senaste aren har ju inte varit alltfor hog). det har ocksa hunnit bli vinter pa riktigt har, vilket ar bade positivt och negativt. det positiva ar att jag idag inte behovde ta barnen till skolan utan claudia gav dem skjuts dit.. men det negativa ar att det verkligen ar som en balansgang det har. en snoflinga till och skolorna stanger, vilket vore det varsta som kan handa. sa just nu ar det precis lagomt.

p.s. jag hittade skorpor idag! riktiga skorpor!

29.11.10

29 november (8.10am) och forsta snon!







p.s. det ar sa klockrent nar bella fastnar i tradet. trist nog missade jag att filma det.

28.11.10

julskyltning 2010

olly var fantastiskt bra men tyvarr sa hade jag glomt bort att ladda kamerabatteriet (darfor ar klippen - som kommer lite senare - kapade). klaustrofobiskt mycket folk var det ocksa.. och kallt! sa fruktansvart kallt..
sen sa fick jag aven med mig tva nya julklappar hem, good job.

nu ska jag lasa harry potter (jag har inte gett up an amanda!) och ata brownies. for an ar det ju helg och da far man synda..




jag bestamde mig for att gora nagot av den har dagen ocksa (efter nagra timmar for mycket i sangen), sa darfor blir det ett litet town centre besok idag ocksa. idag ar det ju namligen forsta advent och julskyltning - de har nagot liknande aven har sa darfor ar det lite marknader ocksa tands julbelysningen idag. i ar ar det (essex egen) olly murs (vet ni vem han ar i sverige? han ar i alla fall valdigt stor har i england) som ska tanda belysningen, plus sjunga nagra latar. sa det kanns ju som att man inte kan stanna hemma om det hander en 20 minuters promenad harifran. olly murs och julmarknad i eftermidag alltsa..

har har ni ocksa ett valdigt bra exempel pa hur de pratar har, eftersom att han ar fodd ett stenkast harifran.
man kan ju inte annat an alska sa mycket battre. och hur fantastiskt ar det inte da lasse och di leva plockar svamp tillsammans.. det ar en klassiker!

27.11.10

jag kom precis pa att jag egentligen inte har berattat nastan nagot om forra veckans lilla semester. och det finns en hel del att saga, men efter att jag kommit hem var jag for trott och nu har det gatt sa pass lang tid att det kanns dumt att saga nagot alls. men en liten lista i punktform kanns som en okej kopromiss.

- bussresan ma ha tagit en massa timmar, men det var valdigt kul anda. for mig var det ju som en sightseeing buss eftersom att jag aldrig sett nagon av dessa stader/orter forut. nagra som vi passerade var: wanstead, romford, stratford, newham, high wycombe, burford, cirencester, swindon, newbury, oxford, maidenhead ocksa saklart hela london (bla hammersmith, kensington och chelsea som jag inte har besokt forut. och jag skulle sa valdigt garna flytta in en lagenhet dar for de stadsdelarna var nagot av det finaste jag har sett)
klicka pa bilder for att forstora.
- nar vi akte igenom hela london sa akte vi bla. genom varldens typ langsta tunnel (okej, i alla fall den langsta jag har sett), over tower bridge, forbi canary wharf och alla de fina byggnaderna och skyskraporna, whitehall, southwark, westminister abbey, buckingham palace, marble arch, speakers corner, etc...
- jag kan nu ocksa bocka av se en riktig kandis pa min lista over saker att gora. jag traffade namligen pa tva take that medlemmar. men trist nog inte robbie..

- ocksa har jag konstaterat att londons fororter maste vara nagot av det mest deprimerande du kan se. jag tycker pa riktigt synd om de som bor dar..
och sa mycket mer..

det blev lite julklappshandel idag trots allt. tre stycken narmare bestamt.

det blir inte att aka till london imorgon for tagen trasslar och da slutar varlden fungera. nastan i alla fall. plus att det verkade vara daligt med biljetter, sa vi tanker gora ett nytt forsok efter jul. sa nu har jag alltsa en sondag helt utan planer att se fram emot. kanske koper jag fler julklappar... det ar ju faktiskt riktigt kul.

idag har jag fastnat i soffan framfor scrubs. men det kanns ju sa bekvamt och enkelt istallet for att faktiskt gora nagot av den har dagen. och om det inte vore dodligt kallt ute sa skulle jag ta mig en promenad in till stan, men det kanns inte sarskilt lockande just nu.

jag skulle vilja borja kopa lite julklappar men eftersom att det nog blir ett london besok imorgon sa ar det inte nagon bra idee.. ska man in till london sa behovs namligen varje penny. tagen strular den har helgen ocksa vilket ar en helg for mycket. usch vad jag ar less pa kollektivtrafiken har. for jag vill ju ga pa musikal med elin imorgon.

26.11.10

vad hande?

eftersom att jag inte langre kan folja idol sa far jag helt enkelt noja mig med informationen som aftonbladet ger mig.. sa linnea ute ur idol alltsa. vad hande egentligen? och varfor ar minnah kvar?

25.11.10

jag maste bara saga att den har laten ju ar ruskigt bra. sadar nagra veckor efter alla andra, men jag skyller pa faktumet att jag inte bor i sverige. men ja, bra ar den i alla fall. daniel adam ray - gubben i ladan.
har man inte sett hp and the deathly hallows an sa ar det inte nagot problem har.. imorgon visas den namligen hela 29 ganger!

24.11.10

* klockan ar inte ens nio och jag har redan borstat tanderna och tagit pa mig pyjamasen. pensionarsvarning?
* har annu en gang insett att nagot av det vidrigaste ar: att borsta tanderna och hux flux borja bloda nasblod. det ar foressten andra gangen jag har nasblod den har veckan (forra gangen blev lampligt nog nar jag stressad satt pa en full buss och forsokte halla koll pa tre ungar), sa jag fasar for att det nu ar dags for den arliga nasblodsperioden.
* om jag kunde teleportera mig harifran sa skulle jag aka hem till kalix och baka pepparkakor med finaste jennica.
* annars sa har det varit en helt ok dag pa alla satt och vis, och nu ar det dags for dagens bonde soker fru avsnitt! jag vantar med spanning over att se vem ann katrin rostar hem..

vet ni om att det ar exakt en manad till jul? fint!


bilden ar valdigt snodd av amanda.
"pupil b and pupil k,
come on let's go this way,
and get away from master a!"

barnen leker och skriver ramsor. vilket jag tycker ar ratt skont, for da kan jag ju ligga och blogga istallet. och alfie far helt enkelt acceptera sitt nya namn master a. och om ni undrar sa har mitzi fatt rollen som ond demon.

jag satt och funderade over nar jennicas brev borde komma och om hur garna jag skulle vilja ha det idag, och da precis sa kom brevbararen och gissa vad han hade med sig! jo precis, ett brev fran jennica. och att brevet var daterat 22 november och att det bara ar den 24 idag gjorde mig annu gladare. posten verkar ha skarpt sig.. fint ju! men tid for att svara pa brevet finns det inte just nu for det ar dags att hamta barnen. jag har ocksa letat fram min vintermossa som jag packade ner i somras for idag behovs den. det har namligen gatt och blivit en vargavinter har over natten.

cheltenham 21/22











23.11.10

19 mars spelar hakan pa -30 i lulea och det skulle vara fint att vara dar. och idag har jag kopt mig en fodelsedagspresent for det tyckte jag att jag var vard. en billig, rod, liten mp3 att ha tillsvidare.

22.11.10

breathe in, breathe out

idag gar jag och lagger mig med blott har, vilket jag kommer angra imorgon, men det finns helt enkelt inte tid. inte tid till att torka det eller gora allt annat som jag borde eller vill gora.
idag kom min dator pa posten, helt fantastiskt vad fort det gick! men den ar helt frammande och kanns inte alls som min, men om jag lyckas hitta lite av den dar tiden imorgon sa ska jag fixa det. den kommer dock vara pa engelska med tillhorande engelskt tangentbord i ytterligare en manad (jag overvager att skriva pa engelska tillsvidare). sen sa kranglar aven internetet men det har det ju alltid gjort. nu ar det dock mer an nagonsin.

(mer intressant) text och bilder kommer nar det kommer. och jag ar sa ofattbart less pa allt just nu. jag behover semester - semester utan barn, tvatt, och matlagning. usch vad jag avskyr att laga mat.

18.11.10

jag ar inte valkommen pa vardcentralen har. kul.

17.11.10

febern ar tillbaka, dunder tabletterna apoteket hade hjalpte inte, och nu har jag aven borjat hosta. imorgon ska jag mest troligt (om jag far en tid) besoka lakare och kolla upp om det ar halsfluss eller nagot annat trevligt. fortsattning foljer.
jag hade planerat att leva pa flytande foda, typ smoothie, men det fungerar inte sa bra.. for jag kan inte ens svalja vatten! det gor helt enkelt for ont. helt utan overdrift sa svimmar jag nastan varje gang jag maste svalja just for att det gor sa forskrackligt ont i halsen. ska ga in pa boots innan jag hamtar barnen fran skolan och fraga om de har nagra super piller.. for annars vet jag inte hur det blir med helgens planer.

15.11.10

nu har jag lamnat tillbaks min lanade harddisk, vilket innebar att jag nu kommer vara utan dator.. ja, tills jag far tillbaks min fran dell. vilket nog ar ungefar 2 veckor (hoppas!). sa ar det nagot viktigt sa hor av er pa telefon, annars sa kan ni fortfarande skicka mail (och pa fb) sa kollar jag upp det nar jag kan lana familjens dator. pa aterseende.
39 grader och allmant sliten. det ar sana har dagar som det ar extra kul att ha fem miljoner plagg som maste strykas. och tvatta, stada och laga mat ocksa for den delen..

14.11.10

bast i x factor. och det suger att aiden rostades ut.



feber (38.5), har ont i halsen, oronen, huvudet, och alla andra kroppsdelar.. och imorgon ar det mandag. jag har matt battre.

13.11.10

vaknade 05 och det var nastan ingen luft kvar i madrassen. da fanns det inte sa mycket annat att gora an att ta tacket och kudden och forflytta sig till golvet. sa jag har alltsa sovit pa golvet inatt.. och nu har jag ont i varenda led i kroppen.

12.11.10

jag misstanker att det ar hal i min luftmadrass. for det spelar ingen roll hur mycket jag blaser upp den, den ar anda typ halvtom och valdigt, valdigt, mjuk. som om det inte var nog illa att sova pa en luftmadrass till att borja med. naval..

1 vecka!


vagen som vi har har i huset maste vara trasig vilket innebar att jag freakade ut helt i onodan har tidigare. antingen det eller sa har jag gatt ner 6 kg pa dryga mandagen (vilket omojligt kan stamma). for idag visade den namligen bara en okning pa 1 kg sen jag kom hit, och alltsa inte ens i narheten av sa manga som den visade tidigare.. och det ar ju ingenting! speciellt med tanke pa mina matvanor har. men det ska bli spannande att se vad vagen hemma i sverige visar nasta manad.

16 veckor och 100 dagar


eftersom att min kontakt med omvarlden inte varit den basta den senaste veckan sa har jag helt glomt bort att beratta nagot valdigt viktigt. i mandagas firade jag namligen 100 dagar i england! grattis till mig.

11.11.10

slutade precis jobba och nu forsoker jag utnyttja varenda minut jag har kvar av min fungerande dator. windows slutar namligen fungera ikvall - jag har en kopia som bara galler tre dagar och sen maste uppdateras - sa jag gissar att jag har ungefar en och en halv timme kvar.
imorgon eftermiddag ska jag prata med dell (aka. kille i bombay) igen och jag hoppas innerligt pa att det nu ska losa sig. snalla dell, ge mig en ny harddisk.
vadret har idag alltsa.. jag har aldrig varit med om nagot liknande! orkanvindar och osregn. ja, att mitt paraply gick av nar jag promenerade hem sager val ganska mycket - och det ar andra gangen som det hander. det maste borja tillverka battre och stabilare paraply(er?)

10.11.10

Oh, I can't sleep, 'cause there's a monster under my bed
a racing heartbeat and now the monster lives in my head


fjarde natten som jag inte har kunnat sova. eller, jag sover till klockan 04, sen vaknar jag och ar dodstrott men kan inte somna om. det ar frustrerande och jobbigt. riktigt jobbigt. for jag orkar inte med nagot om jag inte sover pa natterna.
jag behover sova.