30.11.10
28.11.10
olly var fantastiskt bra men tyvarr sa hade jag glomt bort att ladda kamerabatteriet (darfor ar klippen - som kommer lite senare - kapade). klaustrofobiskt mycket folk var det ocksa.. och kallt! sa fruktansvart kallt..
sen sa fick jag aven med mig tva nya julklappar hem, good job.
nu ska jag lasa harry potter (jag har inte gett up an amanda!) och ata brownies. for an ar det ju helg och da far man synda..


sen sa fick jag aven med mig tva nya julklappar hem, good job.
nu ska jag lasa harry potter (jag har inte gett up an amanda!) och ata brownies. for an ar det ju helg och da far man synda..
jag bestamde mig for att gora nagot av den har dagen ocksa (efter nagra timmar for mycket i sangen), sa darfor blir det ett litet town centre besok idag ocksa. idag ar det ju namligen forsta advent och julskyltning - de har nagot liknande aven har sa darfor ar det lite marknader ocksa tands julbelysningen idag. i ar ar det (essex egen) olly murs (vet ni vem han ar i sverige? han ar i alla fall valdigt stor har i england) som ska tanda belysningen, plus sjunga nagra latar. sa det kanns ju som att man inte kan stanna hemma om det hander en 20 minuters promenad harifran. olly murs och julmarknad i eftermidag alltsa..
har har ni ocksa ett valdigt bra exempel pa hur de pratar har, eftersom att han ar fodd ett stenkast harifran.
har har ni ocksa ett valdigt bra exempel pa hur de pratar har, eftersom att han ar fodd ett stenkast harifran.
27.11.10
jag kom precis pa att jag egentligen inte har berattat nastan nagot om forra veckans lilla semester. och det finns en hel del att saga, men efter att jag kommit hem var jag for trott och nu har det gatt sa pass lang tid att det kanns dumt att saga nagot alls. men en liten lista i punktform kanns som en okej kopromiss.

- bussresan ma ha tagit en massa timmar, men det var valdigt kul anda. for mig var det ju som en sightseeing buss eftersom att jag aldrig sett nagon av dessa stader/orter forut. nagra som vi passerade var: wanstead, romford, stratford, newham, high wycombe, burford, cirencester, swindon, newbury, oxford, maidenhead ocksa saklart hela london (bla hammersmith, kensington och chelsea som jag inte har besokt forut. och jag skulle sa valdigt garna flytta in en lagenhet dar for de stadsdelarna var nagot av det finaste jag har sett)
klicka pa bilder for att forstora.
- nar vi akte igenom hela london sa akte vi bla. genom varldens typ langsta tunnel (okej, i alla fall den langsta jag har sett), over tower bridge, forbi canary wharf och alla de fina byggnaderna och skyskraporna, whitehall, southwark, westminister abbey, buckingham palace, marble arch, speakers corner, etc...
- jag kan nu ocksa bocka av se en riktig kandis pa min lista over saker att gora. jag traffade namligen pa tva take that medlemmar. men trist nog inte robbie..

- ocksa har jag konstaterat att londons fororter maste vara nagot av det mest deprimerande du kan se. jag tycker pa riktigt synd om de som bor dar..
och sa mycket mer..

det blev lite julklappshandel idag trots allt. tre stycken narmare bestamt.
det blir inte att aka till london imorgon for tagen trasslar och da slutar varlden fungera. nastan i alla fall. plus att det verkade vara daligt med biljetter, sa vi tanker gora ett nytt forsok efter jul. sa nu har jag alltsa en sondag helt utan planer att se fram emot. kanske koper jag fler julklappar... det ar ju faktiskt riktigt kul.

idag har jag fastnat i soffan framfor scrubs. men det kanns ju sa bekvamt och enkelt istallet for att faktiskt gora nagot av den har dagen. och om det inte vore dodligt kallt ute sa skulle jag ta mig en promenad in till stan, men det kanns inte sarskilt lockande just nu.
jag skulle vilja borja kopa lite julklappar men eftersom att det nog blir ett london besok imorgon sa ar det inte nagon bra idee.. ska man in till london sa behovs namligen varje penny. tagen strular den har helgen ocksa vilket ar en helg for mycket. usch vad jag ar less pa kollektivtrafiken har. for jag vill ju ga pa musikal med elin imorgon.
26.11.10
vad hande?
eftersom att jag inte langre kan folja idol sa far jag helt enkelt noja mig med informationen som aftonbladet ger mig.. sa linnea ute ur idol alltsa. vad hande egentligen? och varfor ar minnah kvar?
25.11.10
24.11.10
* klockan ar inte ens nio och jag har redan borstat tanderna och tagit pa mig pyjamasen. pensionarsvarning?
* har annu en gang insett att nagot av det vidrigaste ar: att borsta tanderna och hux flux borja bloda nasblod. det ar foressten andra gangen jag har nasblod den har veckan (forra gangen blev lampligt nog nar jag stressad satt pa en full buss och forsokte halla koll pa tre ungar), sa jag fasar for att det nu ar dags for den arliga nasblodsperioden.
* om jag kunde teleportera mig harifran sa skulle jag aka hem till kalix och baka pepparkakor med finaste jennica.
* annars sa har det varit en helt ok dag pa alla satt och vis, och nu ar det dags for dagens bonde soker fru avsnitt! jag vantar med spanning over att se vem ann katrin rostar hem..
* har annu en gang insett att nagot av det vidrigaste ar: att borsta tanderna och hux flux borja bloda nasblod. det ar foressten andra gangen jag har nasblod den har veckan (forra gangen blev lampligt nog nar jag stressad satt pa en full buss och forsokte halla koll pa tre ungar), sa jag fasar for att det nu ar dags for den arliga nasblodsperioden.
* om jag kunde teleportera mig harifran sa skulle jag aka hem till kalix och baka pepparkakor med finaste jennica.
* annars sa har det varit en helt ok dag pa alla satt och vis, och nu ar det dags for dagens bonde soker fru avsnitt! jag vantar med spanning over att se vem ann katrin rostar hem..
"pupil b and pupil k,
come on let's go this way,
and get away from master a!"
barnen leker och skriver ramsor. vilket jag tycker ar ratt skont, for da kan jag ju ligga och blogga istallet. och alfie far helt enkelt acceptera sitt nya namn master a. och om ni undrar sa har mitzi fatt rollen som ond demon.
come on let's go this way,
and get away from master a!"
barnen leker och skriver ramsor. vilket jag tycker ar ratt skont, for da kan jag ju ligga och blogga istallet. och alfie far helt enkelt acceptera sitt nya namn master a. och om ni undrar sa har mitzi fatt rollen som ond demon.

jag satt och funderade over nar jennicas brev borde komma och om hur garna jag skulle vilja ha det idag, och da precis sa kom brevbararen och gissa vad han hade med sig! jo precis, ett brev fran jennica. och att brevet var daterat 22 november och att det bara ar den 24 idag gjorde mig annu gladare. posten verkar ha skarpt sig.. fint ju! men tid for att svara pa brevet finns det inte just nu for det ar dags att hamta barnen. jag har ocksa letat fram min vintermossa som jag packade ner i somras for idag behovs den. det har namligen gatt och blivit en vargavinter har over natten.
23.11.10
22.11.10
breathe in, breathe out
idag gar jag och lagger mig med blott har, vilket jag kommer angra imorgon, men det finns helt enkelt inte tid. inte tid till att torka det eller gora allt annat som jag borde eller vill gora.
idag kom min dator pa posten, helt fantastiskt vad fort det gick! men den ar helt frammande och kanns inte alls som min, men om jag lyckas hitta lite av den dar tiden imorgon sa ska jag fixa det. den kommer dock vara pa engelska med tillhorande engelskt tangentbord i ytterligare en manad (jag overvager att skriva pa engelska tillsvidare). sen sa kranglar aven internetet men det har det ju alltid gjort. nu ar det dock mer an nagonsin.
18.11.10
17.11.10
jag hade planerat att leva pa flytande foda, typ smoothie, men det fungerar inte sa bra.. for jag kan inte ens svalja vatten! det gor helt enkelt for ont. helt utan overdrift sa svimmar jag nastan varje gang jag maste svalja just for att det gor sa forskrackligt ont i halsen. ska ga in pa boots innan jag hamtar barnen fran skolan och fraga om de har nagra super piller.. for annars vet jag inte hur det blir med helgens planer.
15.11.10
nu har jag lamnat tillbaks min lanade harddisk, vilket innebar att jag nu kommer vara utan dator.. ja, tills jag far tillbaks min fran dell. vilket nog ar ungefar 2 veckor (hoppas!). sa ar det nagot viktigt sa hor av er pa telefon, annars sa kan ni fortfarande skicka mail (och pa fb) sa kollar jag upp det nar jag kan lana familjens dator. pa aterseende.
14.11.10
13.11.10
12.11.10
vagen som vi har har i huset maste vara trasig vilket innebar att jag freakade ut helt i onodan har tidigare. antingen det eller sa har jag gatt ner 6 kg pa dryga mandagen (vilket omojligt kan stamma). for idag visade den namligen bara en okning pa 1 kg sen jag kom hit, och alltsa inte ens i narheten av sa manga som den visade tidigare.. och det ar ju ingenting! speciellt med tanke pa mina matvanor har. men det ska bli spannande att se vad vagen hemma i sverige visar nasta manad.
16 veckor och 100 dagar
11.11.10
slutade precis jobba och nu forsoker jag utnyttja varenda minut jag har kvar av min fungerande dator. windows slutar namligen fungera ikvall - jag har en kopia som bara galler tre dagar och sen maste uppdateras - sa jag gissar att jag har ungefar en och en halv timme kvar.
imorgon eftermiddag ska jag prata med dell (aka. kille i bombay) igen och jag hoppas innerligt pa att det nu ska losa sig. snalla dell, ge mig en ny harddisk.
imorgon eftermiddag ska jag prata med dell (aka. kille i bombay) igen och jag hoppas innerligt pa att det nu ska losa sig. snalla dell, ge mig en ny harddisk.
10.11.10
Oh, I can't sleep, 'cause there's a monster under my bed
a racing heartbeat and now the monster lives in my head

fjarde natten som jag inte har kunnat sova. eller, jag sover till klockan 04, sen vaknar jag och ar dodstrott men kan inte somna om. det ar frustrerande och jobbigt. riktigt jobbigt. for jag orkar inte med nagot om jag inte sover pa natterna.
jag behover sova.
a racing heartbeat and now the monster lives in my head

fjarde natten som jag inte har kunnat sova. eller, jag sover till klockan 04, sen vaknar jag och ar dodstrott men kan inte somna om. det ar frustrerande och jobbigt. riktigt jobbigt. for jag orkar inte med nagot om jag inte sover pa natterna.
jag behover sova.
9.11.10
i'm back!
jag kan nu anvanda min datorn igen! dock sa har jag lanat nicks engelska harddisk, darav den fortsatta saknaden av de tre fina svenska bokstaverna. det kanns dockt fantastiskt bra att ha en fungerande dator igen.. trots att den inte ar till 100% min. pa fredag ska jag prata med dell igen och fortsatta overtala dem att jag behover en ny harddisk (de insisterar pa att det ar mjukvaran det ar fel pa och tankte lura mig pa £80!), hur det gar aterstar dock att se. framtiden for min dator ar alltsa fortfarande valdigt osaker.. men jag overlever.
sa nu kan ni skicka mail och skypa med mig igen!
sa nu kan ni skicka mail och skypa med mig igen!
8.11.10
har ringt nick, aka. pc doctor, och sagt att han ska avbryta forsoken att radda min harddisk. sa nu hoppas jag innerligt pa att dell kan fixa mig en ny harddisk helst den har manaden sa att jag snart har en fungerande dator. men det kommer droja i alla fall ytterligare tva veckor. for imorgon kommer han hit med min trasiga harddisk, sen ska jag ringa och prata med indiern pa dell, igen, och hoppas pa att det gar att fixa har i uk (och gar pa garantin), och sen skulle det ta ungefar 10 arbetsdagar (alltsa slutet av november/borjan av december) ..... allt ar valdigt kul just nu. behind every cloud there's a silver lining?
till syster och vildarna (kanske framst anna nilsson och jennica):
bilder fran stockholmsresan vi gjorde med klassen, studentveckan, studenten, etc, har ni kvar de bilderna? och vill ni vara snalla och dela med er av dem? for om jag vill ha min dator lagad.. inom en snart framtid sa innebar det att jag behover byta ut harddisken och att jag inte kommer ha nagra bilder fran juni-nu. sa jag kommer vara i behov av lite bilder.. for aven om jag inte kommer kunna fa tillbaka mina bilder sa vill jag garna ha nagra av er. om ni vill dela med er dvs. svara som kommentar idag helst, tack pa forhand.
syster: vad har du for bilder pa din dator.. du rakar inet ha nagra fran min kamera eller sa? plus skulle du kunna kolla om mitt usb ligger nagonstans hemma i sverige, hos mamma eller pappa. men mest troligt hos pappa. tack.
bilder fran stockholmsresan vi gjorde med klassen, studentveckan, studenten, etc, har ni kvar de bilderna? och vill ni vara snalla och dela med er av dem? for om jag vill ha min dator lagad.. inom en snart framtid sa innebar det att jag behover byta ut harddisken och att jag inte kommer ha nagra bilder fran juni-nu. sa jag kommer vara i behov av lite bilder.. for aven om jag inte kommer kunna fa tillbaka mina bilder sa vill jag garna ha nagra av er. om ni vill dela med er dvs. svara som kommentar idag helst, tack pa forhand.
syster: vad har du for bilder pa din dator.. du rakar inet ha nagra fran min kamera eller sa? plus skulle du kunna kolla om mitt usb ligger nagonstans hemma i sverige, hos mamma eller pappa. men mest troligt hos pappa. tack.
5.11.10
min dator ar dod och darfor kommer det inte bli nagra uppdateringar har pa ett tag. inte heller kommer det ga att fa tag i mig pa fb, sa vill ni nagot sa smsa eller ring. jag haller dock tummar och tar for att det inte kommer droja till jul (eller langre) att fa den fixad.. och att inte alla mina bilder pa datorn kommer forsvinna. usch.. hemska tanke.
p.s. julbelysningen i london tandes igar av take that. mysigt!
p.p.s nu har det ocksa borjat julpyntats i chelmsford. det ar riktigt fint, men an har de inte tant belysningen har. men skulle tro att det blir valdigt snart med tanke pa hur tidiga de ar med allt.
p.p.p.s ikvall ar det bonfire, sa da ska jag nog joina vardfamiljen och se pa lite fyrverkerier och eld.
nu ska jag ta tag i lite jobb. om jag far katten att flytta sig dvs. hon ar sa onodigt kelig. det forsta jag ska gora ar att fixa fardigt bellas skolprojekt. fint med en au pair, da slipper man gora laxorna sjalv, ha!
p.s. julbelysningen i london tandes igar av take that. mysigt!
p.p.s nu har det ocksa borjat julpyntats i chelmsford. det ar riktigt fint, men an har de inte tant belysningen har. men skulle tro att det blir valdigt snart med tanke pa hur tidiga de ar med allt.
p.p.p.s ikvall ar det bonfire, sa da ska jag nog joina vardfamiljen och se pa lite fyrverkerier och eld.
nu ska jag ta tag i lite jobb. om jag far katten att flytta sig dvs. hon ar sa onodigt kelig. det forsta jag ska gora ar att fixa fardigt bellas skolprojekt. fint med en au pair, da slipper man gora laxorna sjalv, ha!
3.11.10
2.11.10
vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar
idag har det varit en dag av skratt, gråt, glädjande telefonsamtal och mindre roliga telefonsamtal. och död.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


















