brighton var bäst. sol och minst 25 grader hela tiden, strandhäng, god mat, fina människor.. ja, det var en grym minisemester. och idag kommer jennica! himla kul ju. vad som dock är mindre kul är att jag därför nu måste städa. jag måste också stryka och tvätta och sånt eftersom att det nog inte kommer bli så mycket av det varken imorgon eller på fredag.
27.4.11
23.4.11
nu ska jag packa lite och sen försöka lägga mig i hyfsad tid för tidigt imorgon åker vi till brighton. det blir roadtrip ner till kusten och sen ska vi bo på ett backpacker hostel (vilket enligt hemsidan verkar både väldigt annorlunda, lustigt och.. trevligt) i två dagar. turistande, sola och bada samt annat kul tillsammans med nina, minita, katharina och gaby. jag tror och hoppas att det kommer bli riktigt bra! vi hörs på tisdag eller så.
21.4.11
just nu finns det inte så mycket att säga om något. livet flyter på rätt fint (och händelselöst) så det blir glest med uppdateringar. jag ligger mest bara ute och läser/sover i solen eller så tvättar/städar/stryker jag.
ikväll barnvaktar jag men även det är rätt lugnt eftersom att alla tre ligger i sina sängar. sover gör de nog inte än, men man får vara nöjd för det lilla.

20.4.11
19.4.11
när man har jobbat sen strax innan 7 imorse och därför nu är dödstrött och tittar på klockan och ser att den är 19, då blir man glad. för det betyder att man äntligen snart ska få sluta. men när man då i samma stund får ett sms som säger att så inte blir fallet då är det inte riktigt lika kul. speciellt inte om det meddelandet säger att det är minst jobb till 21 som gäller ikväll.
.............................. kul
.............................. kul
18.4.11
i skrivande stund pratar jag lite med josephine (familjens nya au pair) och det känns rätt bra det här med att hon snart kommer hit. jag känner mig liksom redo att lämna över åt henne.. och sen så verkar hon ju vara en toppentjej så jag tror verkligen att det här kommer bli bra.
föressten så har dagen varit helt okej. men sen så vet jag ju att min ångest alltid är så väldigt överdriven så det är ju inte särskilt överraskande. det är sällan det blir ens hälften så hemskt som ångesten ger sken av.
17.4.11
16.4.11
tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen.
ja precis så känns det.
det är nu 16 april och det är för sent att ångra sig. gjort är gjort och i det här fallet, valt är valt. inte för att jag vet om jag egentligen alls ångrar mig.. det är nog bara insikten att jag inte får göra det som tar fram den där ångesten.
tänk om jag kanske ändå vill bli högstadielärare? det som jag inte ens tog med bland de tio första.
det är nu 16 april och det är för sent att ångra sig. gjort är gjort och i det här fallet, valt är valt. inte för att jag vet om jag egentligen alls ångrar mig.. det är nog bara insikten att jag inte får göra det som tar fram den där ångesten.
tänk om jag kanske ändå vill bli högstadielärare? det som jag inte ens tog med bland de tio första.
15.4.11
"jag vaknar i amsterdam, drömmer utan färger över peking."
jag vet att det börjar bli tjatigt, men jag kan inte riktigt låta bli. för det är så bra och nu har även videon släppts som är minst lika bra så då kan jag ju inte annat än att dela med mig. (sen så skadar det ju inte direkt att herr johansson är hyfsat snygg.)
14.4.11
just nu har jag lite sista minuten ångest. imorgon är det ju sista dagen för universitet/högskoleanmälan så det gäller att veta vad man vill nu, vilket jag inte riktigt gör. så jag har ikväll googlat och läst i några timmar.. men det är oklart om det har gjort mig ens lite klokare.
det känns ungefär som att idag är hela världen öppen men imorgon så har jag begränsat mig till en sak. och det om något ger ju en panik.
det känns ungefär som att idag är hela världen öppen men imorgon så har jag begränsat mig till en sak. och det om något ger ju en panik.
13.4.11
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




























































