huvudverk, ryggont och jag har käkat godis sen 12 för att försöka hålla mig vaken. hur som helst så slutade jag precis och helst skulle jag vilja lägga mig i sängen och se något avsnitt av the big bang theory, och sen sova. sova i några dygn eller så. det är dock inte möjligt, för det väntar en ny evighetslång dag imorgon.
anyways så har dagen varit okej antar jag, om man bortser från allt det där jag skrev nyss. de sista timmarna har varit väldigt effektiva, och den sista timmen har jag: städat köket, vattnat alla växter, lagat mat åt dem och badat alla tre. jo, och kammat/fönat kimi's hår. död är vad jag är.
31.8.10
jag förstår inte riktigt vilken av morgonrutinerna som ska bli svår nu när de börjar skolan på torsdag.. alla tre är ju alltid vakna innan sju, utan att jag behöver väcka dem. och det är till och med på dagar som denna då de är lediga och får sova till i alla fall nio. men nej.. de måste vakna innan sju, varje morgon.
personligen så avskyr jag att de är så här morgonpigga.. för jag är ju så trött.
personligen så avskyr jag att de är så här morgonpigga.. för jag är ju så trött.
30.8.10
bilder 25-29 augusti:
bank holiday?
det är vad det är idag. men är det någon som egentligen vet vad det innebär eller varför majoriteten är lediga just idag?
29.8.10
you remember the good times, but the good times don't remember you. 'cause you still see the bad times and the bad times still see you.
27.8.10

jag kan nu med säkerhet säga att jag förstår norska. jag har alltid påstått att jag gör det, utan att egentligen har någon säker källa eller så.. men ikväll så blev det ändring på det! jag pratade nämligen lite med värdbarnens pappa när han var här och hämtade dem - jag pratade alltså svenska och han norska. och det gick finfint!
det här är de kläder som jag har köpt sen jag kom hit + mina älskade nya skor. och jag ser ett visst mönster i färgvalen, gör ni? (jag vet inte varför det har blivit så, men allt jag köper just nu är mörkgrått eller svart.) och föressten, varje gång jag köper något svart så tänker jag på dig annie, haha. och när jag ens kollar på något randigt så hör jag mammas röst i huvudet.. så jag har faktiskt försökt hålla mig borta från de randiga plaggen. men dessa två baströjor var jag tvungen att ha, för det var köp 2 få en på köpet.


två frågor till er i sverige:
1. vad hände med årsboken? (alltså, varför har den inte kommit än, eller har ni andra fått den?)
2. när börjar bonde söker fru?
2. när börjar bonde söker fru?
26.8.10
idag har jag ätit första goda middagen sen jag kom hit (pizza hut räknas inte), och det trots att det var mikromat. chicken tika från den indiska hyllan på tesco. det är kycklingbitar, basmatiris och en hel massa krydor, t.ex. chili, paprika, ingefära, koriander och curry. det är alltså något som du antagligen inte hade ätit mamma, men gott var det!


bilden är väldigt snodd från google.
idag mår jag inte bra. inte bra alls. jag har nackspärr och så väldigt ont i övre delen av ryggraden.. och jag vet inte riktigt varför. men det har varit omöjligt att sova eftersom att det gör som ondast när jag ligger eller sitter. fast det är inte direkt behagligt när jag står eller går heller, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. tyvärr så måste jag stryka, tvätta och dammtorka idag innan familjen kommer tillbaka och det lockar inte särskilt mycket just nu kan jag säga.
25.8.10
jag hittade till postkontoret och det var väl inte det svåraste jag gjort. dock så var det långt, så fruktansvärt långt! jag gick 3 sidor i kartboken, om det säger er något. och regnade gjorde det också, regnade så mycket så det kändes som om himlen öppnat sig. det ska också nämnas att elif sen visade mig att det fanns ett postkontor mitt i town centre. så onödigt.
sen blev det lite shopping (jag har köpt skor nu!) och middag på pizza express. kycklingsalladen jag åt var god, men knappast värd pengarna. och elifs pizza hade ett hål i mitten! alltså, det var meningen att det skulle vara ett.. men underligare sak har jag nog inte varit med om på en restaurang. det var mer eller mindre bara pizzakanter och sallad i mitten (i "hålet"). sen promenerade jag hem i ösregnet (för det regnar nog kanske ännu mer nu än det gjorde tidigare idag. but a good thing is that i don't have to water the hanging baskets.) och slängde precis ihop ett gäng muffins. för om jag inte har berättat det så strävar jag efter att bli fet här, och jag är på god väg.
sen blev det lite shopping (jag har köpt skor nu!) och middag på pizza express. kycklingsalladen jag åt var god, men knappast värd pengarna. och elifs pizza hade ett hål i mitten! alltså, det var meningen att det skulle vara ett.. men underligare sak har jag nog inte varit med om på en restaurang. det var mer eller mindre bara pizzakanter och sallad i mitten (i "hålet"). sen promenerade jag hem i ösregnet (för det regnar nog kanske ännu mer nu än det gjorde tidigare idag. but a good thing is that i don't have to water the hanging baskets.) och slängde precis ihop ett gäng muffins. för om jag inte har berättat det så strävar jag efter att bli fet här, och jag är på god väg.
covergirl?
24.8.10
klockan är endast elva och jag har rengjort spisen, tvättat två maskiner och strykt gårdagens tvätt. nu har familjen åkt iväg för att fira värdmammas pojkväns födelsedag. var de har åkt vet jag inte riktigt, och inte heller hur länge de blir borta. men eftersom att jag inte har några fler sysslor att göra för tillfället, och inga barn är hemma, så kan jag väl inte behöva sitta kvar här inne.. eller? jag skulle liksom vela ta en promenad..
23.8.10
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












































