30.7.10

9 timmar och 50 minuter

ja, det är allt som är kvar nu. sedan åker jag. det är spännande, ångestframkallande, lite nervöst och väldigt roligt. jag tror dock att nervosititen kommer att ha övertaget imorgon, men vi får väl se. hur som helst så har jag inte ens packat färdigt ännu, och utöver det så finns det en hel del andra saker att göra. men det löser sig. och det verkar i alla fall som att jag klarar 23 kilos gränsen!

9.7.10

om det är någon som läser och inte riktigt har koll på vem jag är så kommer här lite kort info. men till att börja med så kan det vara bra att veta om att det inte kommer skrivas särskilt mycket här (eller något alls) innan jag åker.


anyways, jag är ida, 18 år och ungefär 7 månader gammal.


jag tog studenten nu i juni tillsammans med mina underbara vänner på samhällsprogrammet. själv så gick jag en kulturinriktning om det är av intresse att veta.

mina absoluta favorit saker att göra är att; fotografera, se på film, lyssna på musik, resa och äta popcorn.

jag lyssnar helst på håkan hellström. men annars så funkar all indie/alternativ pop rätt så bra.

alla filmer som någon av dessa två är med i är magnifika. är båda med i samma film så kan det knappast bli bättre.

om 21 dagar så åker jag iväg som au pair till chelmsford, en stad i essex, som ligger ungefär exakt 51 km nordost om london. där ska jag ta hand om tre flickor; B som är 6 år, och 8 åriga tvillingarna K och T (det kommer kanske bilder på dem senare, efter att jag frågat om det är ok. och detsamma gäller namnen).

7.7.10