jag var nyss ute och promenerade och dog nästan av en mindre hjärtattack. jag har nämligen inte riktigt lyckats anpassa mig vid alla fyrverkerier som är här just nu.. och det var någon som avfyrade en raket precis brevid mig. inte så lite rädd jag blev.
föressten, alla fyrverkerier är pga bonfire night/ guy fawkes night, som är till helgen. något som vi alltså inte firar i sverige.
31.10.10
30.10.10
nu ska jag promenera iväg mot tågstationen för att sen åka till hertford och hälsa på elin. det kommer bli ett litet äventyr för jag ska nu åka tåg i över 2 timmar och göra ett tågbyte.. så det kan alltså gå lite hur som helst. vi får dock hoppas att jag hittar rätt. jag är tillbaks i chelmsford imorgon någongång så då blir det en uppdatering med förhoppningsvis lite bilder. för den här gången ska jag komma ihåg både kameran och batteriet. trevlig helg!
29.10.10

fredag: frukost, barnvakta = se på dracula-barnprogram och sen bada barnen, städa övervåningen, stryka och tvätta, och sen vet jag inte mer. jag tror i alla fall att en av tjejerna ska iväg på födelsedagskalas och att alla åker till sin pappa ikväll. men när det gäller mitt jobbande så vet jag inte alls mycket. senare ska jag nog planera helgen lite, för något måste jag ju hitta på. jag gillar inte de helger då jag bara är här hemma och.. sover. just nu lutar det åt ett besök i hertford.
28.10.10
det har varit en lång, men kul, dag och nu har den obligatoriska huvudvärken infunnit sig. bra som jag är så hade jag med mig kameran men inga batterier eftersom de var kvar i laddaren här hemma. sånt gillas ju alltid. speciellt när man är på ett ställe som kryllar av apor, lejon, elefanter och andra exotiska djur som man aldrig ser på skansen. anyways, på 10 minuter så börjar jag barnvakta och det är ett under om jag inte kommer somna.
27.10.10
22-26 oktober (alla bilder är i fel ordning men om ni börjar längst ner så borde det bli rätt). och ja, vi åt typ hela tiden.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








































