25.9.10

idag har verkligen allt gått fel.

det började med att jag skulle försöka hitta till ett köpcentrum i springfield (norra chelmsford typ), vilket gick helt åt skogen. jag promenerade i 2h (jag hittade bl.a. både det skabbigaste området och det absolut finaste. plus ett fängelse) och sen var jag nästan framme.. men då bestämde jag mig för att vända och gå tillbaka. dels för att jag kom till en återvändsgränd där mitt enda val var att gå ut på motorvägen (vilket var uteslutet) eller tillbaka, men också för att jag hade promenerat så långt att jag faktiskt lämnat chelmsford. efter den promenaden var jag så väldigt trött och hungrig så jag ville ta en buss in till stan men det var inte det lättaste. det är lördag idag och därför gick det typ 1 buss om dagen in till stan från stället där jag var. så det var bara att börja gå igen. och tror ni inte att det då började ösregna! (och kallt blev det också.) men efter många om och men så var jag i alla fall tillbaks inne i stan. där handlade jag lite mat och tänkte sen ta bussen tillbaks hem, och då råkade jag ut för världens grinigaste busschaufför. han skällde ut mig och blev onödigt arg bara för att jag inte förstod vad han sa åt mig. men det är ju inte så lätt när han sluddrar på engelska och jag inte ens är härifrån. men nu är jag i alla fall hemma igen och jag ska ligga i sängen och se på film resten av dagen.

och jag tror att jag håller på att bli sjuk.. känner mig i alla fall inte särskilt kry.


(klicka för att förstora) det röda är så långt jag gått idag. det ser inte ut att vara sådär väldigt långt men för att ha något att jämföra med så är det blåa den sträcka jag går hemifrån in till stan som brukar ta ca 30 min. så då kan ni ju räkna ut hur lång den röda sträckan verkligen var..

2 kommentarer:

  1. Bra att du har inventerat igenom hela byn så du hittar bra.(?) Vi vill ha en fin guidning på lördag :-) Syns snart.

    SvaraRadera
  2. haha, jo.. jag hittar i "byn" rätt bra nu ;) ses på fredag!

    SvaraRadera