1.8.10

1 day

idag känns det lite bättre än igår, dock så vill jag fortfarande mest bara hem. s och hennes pojkvän är dock väldigt snälla så det är ju bra.

i alla fall så landade jag på heathrow någongång på em. det tog ungefär 1,5h att åke hit från flygplatsen hit eftersom att vi inte tog huvudvägen som går rakt genom london utan vägen som går runt. sedan så åkte vi i alla fall och storhandlade på tesco. utbudet är enormt så helt omöjligt ska det väl inte vara att hitta något ätbart här. dock så verkar det inte finnas laktosintoleranta människor i england..

väl hemma igen så började de laga middag - någon salgs kycklingwraps. det gick dock inte särskilt bra att äta, klockan var liksom 22:00 och vem har en sådan matlust den tiden?
sedan efter middagen så tänkte jag börja packa upp lite saker innan jag skulle sova, och vad ser jag då? jo, mitt schampo har läkt ut i HELA bagaget. blå sörja över precis allt och det var bara världens mess. om jag inte bröt ihop innan så var det då helt klart nära då. i alla fall så var det bara att försöka rädda det som gick och tvätta alla kläder. det slutade dock bra för idag när jag kollade igenom tvätten så såg det ut som att allt gått bort.

idag vaknade jag i alla fall typ 7. gick en runda i huset och kollade lite hur det ser ut här och sedan duschade jag. sen när s kom hem från kyrkan så fick jag en lista/schema över vad jag ska göra under veckorna och lite annat. det verkar rätt ok - trots massa sopsortering, tvätt dagligen och matlådor.

annars så vet jag inte om det finns så mycket mer att säga. eller; toalettdörren har hasp och ytterdörren har tre skumma lås + ett larm (ni kan ju själva lista ut hur bra det kommer att gå). min engelska är fruktansvärd, men det kommer väl så småningom. senare idag så ska vi åka och fixa pengar till mitt nya simkort - jag mailar det nya nummret till er som vill ha det sen när vi fått igång det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar