jag måste dela med mig av ett så väldigt klockrent blogginlägg från en av mina favoritbloggar (en tjej vid namn julia). all copyright till henne alltså.
"Här är din försändelse:
2 maj kl 13:33
Ånge, Sorterad
Alla ni norrbottningar förstår vilken ödestigern uppdatering jag kunde läsa om mitt paket idag på postens hemsida. Paket som kommer till Ånge kommer nämligen sällan därifrån inom ens en sjudagarsperiod.
Ingen vet vad för mystisk verksamhet de ägnar sig åt på detta hatade postkontor då allt som kommer dit blir försenat. Har de en annan tidszon? Jobbar de bara fem minuter om dagen? Utför de otäcka experiment med alla paket som kommer in? Kanske är alla anställda analfabeter? Har posten i Ånge enbart utdelning till övriga norrland via cykel? Är det möjligt att de har ett lotteri där enbart dagens vinnande kollinummer postas vidare?
Jag antar att jag aldrig kommer få svar. What happens in Ånge, stays in Ånge (liksom alla paket).
Suck."
true story.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar