15.5.11

15 maj

nu har josephine, familjens nya au pair, kommit hit. det känns bra, lite ledsamt men mest av allt väldigt underligt. hela situationen är så enormt konstig! hon är ju liksom den nya jag och nu ska jag gå runt och lära upp henne. sen så måste jag tänka på vad jag säger (vilket jag ev redan misslyckats med) så att jag inte skrämmer iväg henne.. för hon måste ju få bilda sin egna uppfattning om allt.

positivt är det att barnen verkar gilla henne. dock så föredrar de i alla fall än så länge mig över henne vilket såklart gör mig överlycklig (ha ha). det är en liten balansgång det där. jag vill att det ska fungera jätte bra med henne och att de ska älska henne, men samtidigt så får hon inte vara en bättre au pair än mig och de får absolut inte tycka bättre om henne. ja, det är så konstigt. men som tur är så verkar hon vara en urgullig tjej så det ska nog gå bra att spendera tre dagar med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar