svt lät mig generöst se kvällens final live på nätet. så nu ska jag dela med mig av vad jag tyckte om bidragen, såhär första gången jag lyssnade på dem (kanske att några bidrag växer vid andra och tredje lyssningen) à la alex schulman.
danny - in the club +++
sara varga - spring för livet ++ ( trist att hon sjöng så väldigt falskt)
the moniker - oh my god +++
brolle - 7 days and 7 nights +++ (skippa schlagern, snälla)
linda bengtzing - e det fel på mig +
nicke borg - leaving home ++ (jag gillar refrängen, det är bara resten det är fel på)
swingfly - me and my drum ++++
sanna nielsen - i'm in love +
the playtones - the king +++
eric saade - popular ++ (what's up med uttalet?! "impassible/passible")
+ underkänt
++ godkänt
+++ bra
++++ väldigt bra
+++++ världsklass
Jag tyckte oxå bäst om Swingfly :-)
SvaraRadera