* idag har jag tagit hand om fyra barn för bellas kompis loulie har varit här hela eftermiddagen. det är dock aldrig något problem med att de tar hem kompisar, för de är alltid så snälla och artiga, annat kan man säga om dessa tre flickor. (men jag tycker om dem ändå. nästan alltid.)
* imorgon är det pancake day vilket innebär att det blir plättar både till frukost och middag. så jag ska för första gången prova på att steka plättar här (av pancake mix) och det kan bli väldigt varierat resultat. så ni kan ju hålla tummarna lite. och äta en semla eller två åt mig, ja, jag skulle hellre ha fettisdag än pannkaksdag. (och jag ska försöka att använda äckligt mycket smör när jag steker. det brukar vara den vanligaste orsaken till mina misslyckanden.)
* och på onsdag är det ash wednesday och då ska barnen ev. fasta. ingen skulle bli gladare än mig om hm bestämmer sig för det, för det innebär bara mindre matlagning för mig. på onsdag ska vi också köpa skor efter skolan (ännu ett ansvar som jag inte riktigt hade väntat mig) till både k och t. spännande.
det finns nog ytterligare en del saker att berätta men jag kan inte komma på något nu. hur som helst så är det mycket att hålla reda på den här veckan (privatlektion här hemma efter skolan, massa barnvaktande, födelsedag på torsdag, trädgårdsmästare, snickare, städerskan, crosscountry race, etc, etc) och hela min kalender är full. men det ska nog gå bra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar