17.3.11

det är trist att min värdfamilj inte riktigt vet vilken tur de har som har just mig som deras au pair. för jag vet nämligen ingen annan au pair som skulle stå ut med så mycket extra jobb och andra saker som inte står med i kontraktet som jag gör. de senaste veckorna, kanske till och med den senaste månaden, har jag inte lämnat huset mellan 09 och 14 trots att det egentligen är min lediga tid. det har jag inte gjort för att vi har en målare här som renoverar huset och då måste någon vara hemma. och minst en dag varje vecka så är jag också hemma och tar hand om någon som är sjuk, vem det är varierar lite. i tisdags var jag hemma med tara, idag är jag hemma med kimi. mycket tyder alltså på att det är bellas tur att vara sjuk snart, men jag hoppas ju såklart att så inte är fallet. 

jag undrar hur det kommer bli när jag åker hem och de ska ha en ny au pair. för jag har mycket svårt att tro att hon kommer vara lika tolerant som mig och inte bli less på att ställa upp så väldigt ofta. jag hoppas dock att hon kommer klara av det, för familjens skull. för jag vill inte att de ska behöva byta au pair igen redan efter en månad eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar