tara: sad, i don't want ida to leave. she's perfect.
tara: ida's got 7 nicknames, do you want to hear them?
tara: are you good at drawing? ida is. can you make me a drawing now so i can see if you're good at it?
.. och så fortsatte det. trots att jag såklart är väldigt glad över att barnen tycker så mycket om mig så tycker jag nog kanske än mer synd om den stackars tjejen. för jag vet ju precis hur hemskt det känns att konstant bli jämförd med den förra au pairen, och hur de hela tiden ska testa dig, etc. men jag vet ju också att de betedde sig så mot mig när jag var ny och därför kan jag av erfarenhet också säga att det blir bättre. klarar hon av den första månaden så kommer hon sen bli den nya favoriten och hon kommer i deras ögon vara helt perfekt. det gäller bara att stå ut de där första fyra veckorna..
föressten så ska jag skypa med henne på onsdag kväll. jag har redan skrivit lite med henne på facebook och hon verkar väldigt trevlig. jag tror att hon kan passa riktigt bra in i familjen vogt-skard. antagligen bättre än vad jag gör, för vi har ett ganska komplext förhållande. vi är inte direkt varandras typ av människor men det är okej. vi har kommit till den punkt då vi känner varandra väl, har förtroende, samt vet vad som är okej och inte. självklart så tycker jag också väldigt mycket om dem och jag vet att det är ömsesidigt. men det är helt enkelt inte min typ av människor, och vice versa.
bella var väldigt moody när jag tog bilden (därav den sura minen). trist på en annars så fin bild.
Nu skriver jag här för jag är helt enkelt för lat för att orka logga in på imwithstupid, men jag antar att vi tar våran chat på torsdag eftersom du ska skypa med henne på ons? :) är hon också svensk förresten? och hur gammal?
SvaraRadera<3