och såhär såg min dator ut för ett tag sen.. borde jag bli orolig? (bortse från det stökiga skrivbordet och fokusera på de randiga fälten uppe i hörnen)
Rörigt skrivbord, men det skulle man ju inte kolla på :-) Det kan ju vara grafikkortet som spökar, så lite orolig kanske du nog måste bli.. Ska visa det åt datahackersen när han kommer hem men det är inte förrän i morgon (är på kickoff). Var det mitt paket som kommit?
jo det var det :) och okej gör så. jag kunde som fortfarande använda datorn men det var blanka/randiga fält, bland annat uppe hörnen, över vissa symboler, och längst ner. ett tag var det också kvar då jag öppnade internet explorer. sen startade jag om datorn. men det känns ju som att det kommer komma tillbaks. (grafikkortet låter troligt)
Hallåj, grafikfel helt klart. Ta hem alla uppdateringar som finns på Windows Update. Det kanske finns nya drivrutiner där till grafikkortet. Man kan ju hoppas att felet inte kommer tillbaka. Du har garanti till 27:e Maj så du får se till vara hemma innan dess :-)
okej ska kolla upp och göra det ikväll :) jag åker nog hem kring 19 så det bästa är kanske att skicka in den direkt då (för alla fel den haft) medan det fortfarande är garanti kvar :)
Rörigt skrivbord, men det skulle man ju inte kolla på :-) Det kan ju vara grafikkortet som spökar, så lite orolig kanske du nog måste bli.. Ska visa det åt datahackersen när han kommer hem men det är inte förrän i morgon (är på kickoff). Var det mitt paket som kommit?
SvaraRaderajo det var det :) och okej gör så. jag kunde som fortfarande använda datorn men det var blanka/randiga fält, bland annat uppe hörnen, över vissa symboler, och längst ner. ett tag var det också kvar då jag öppnade internet explorer. sen startade jag om datorn. men det känns ju som att det kommer komma tillbaks.
SvaraRadera(grafikkortet låter troligt)
det såg ju ut som det som pappa har haft på stationera :)
SvaraRaderaHallåj, grafikfel helt klart. Ta hem alla uppdateringar som finns på Windows Update. Det kanske finns nya drivrutiner där till grafikkortet. Man kan ju hoppas att felet inte kommer tillbaka. Du har garanti till 27:e Maj så du får se till vara hemma innan dess :-)
SvaraRaderaokej ska kolla upp och göra det ikväll :) jag åker nog hem kring 19 så det bästa är kanske att skicka in den direkt då (för alla fel den haft) medan det fortfarande är garanti kvar :)
SvaraRadera