11.1.11

jag har för länge sen bestämt mig för att ta tag i mitt liv (och kanske främst mitt osunda sätt att leva), men som vanligt så skjuter man ju väldigt lätt på sånt. men i måndags så fick det vara nog och jag bokade in mig på ett pilates -och spinningpass.
idag var det då dags för pilates, som jag aldrig provat på förut (men alltid velat), och.. jag vet inte riktigt vad jag ska säga. det var i alla fall en form av träning som jag aldrig förut utövat. allt handlade om andning, stabilitet och fokus. ingen styrka, ingen kondition, inget av det där som träning enligt mig alltid handlat om. reslutatet blev också snarare psyksik trötthet än fysisk, men jag är ändå övertygad om att jag kommer ha träningsvärk imorgon. för det var lite som att träna utan att du är medveten om att du tränar. och du rörde på leder och tränade muskler som aldrig förut blivit tränade. till exempel ryggraden.

spinning imorgon.

1 kommentar: