torsdag kväll och jag äter tonfisksmörgås, lyssnar på noah and the whale och längtar efter brev. med tanke på att jag faktiskt har tre "brevvänner" så får jag post väl sällan. men det är till stor del postens fel.. de är helt enkelt inte lika effektiva nu som de var förut. jag vet dock att annie skickat brev i veckan så vi håller tummar och tår för att jag får det imorgon. kul skulle det vara.
annars så har jag haft ett väldans flyt i veckan. det har gått nästan lite för bra, oroväckande bra. men än är inte veckan slut så jag antar att mycket fortfarande kan gå fel.
dåliga saker:
förkylningen som går här i huset just nu.
bellas usla dag som hon haft idag.
taras breakdown ikväll.
bra saker:
de har ätit all mat jag lagat i veckan. utan att klaga för mycket.
ovanligt lite bråk.
jag har nästan börjat få ett bra morgonhumör. med betoning på nästan. jag kan i alla fall hantera nu att barn knackar på och vill komma in ca 10 minuter innan min väckarklocka ringer.
tjejerna tycker att jag är den sötaste au pairen de haft. och det måste ju bara gillas.
jag har ikväll faktiskt pratat ganska mycket med min hm. om saker som inte är jobbrelaterade. och det känns så galet bra.
jag behövde bara barnvakta 1 timme idag, plus att vi ätit kakor.
ja, ni ser nu. de positiva sakerna vinner ju helt klart! imorgon är det i alla fall fredag och den sista jobbdagen i veckan. sen kommer nina och hämtar mig 7.30pm och då ska vi iväg och åka skridskor tillsammans med en massa chelmsford au pairer. jag tror det kommer bli bra.
Va kul att det var så mycket positivt som hänt nu :-) hoppas det fortsätter gå bra! En väldigt bra sak är ju att flickorna gillar dig, för det är ju dom som du ska ta hand om :-)
SvaraRadera