jag vet inte om det är jag som alltid gått till billiga frisörer eller om det bara är så att standarden här är mycket bättre än vad den är i sverige. nu har jag i alla fall avklarat min första klippning i england, och det var en lite annorlunda upplevelse.
till att börja med så var ju salongen sjukt snygg och personalen väldigt trevliga. det började med att de tog min jacka också fick jag sätta min ner och vänta. sen så kom min frisör också gick vi igenom vad jag ville göra med håret. efter det så visade hon mig till avdelningen där de skulle tvätta mitt hår. det var ytterligare en person som gjorde det (alla hade sitt ansvarsområde). och det var inte riktigt som när jag förut fått mitt hår tvättat på en frisörsalong.. man "låg" ner i något som mer liknade en säng än en stol, plus att man fick 10 minuters skalpmassade innan tvätten också en hårinpackning efter.
efter det tog de mig till stolen där jag skulle klippas. jag fick först välja vad jag ville ha för dryck, plus att man fick kakor och choklad på ett fat. sen så började hon klippa mitt hår och det tog max 15 minuter och sen var hon klar. jag har aldrig varit med om en snabbare frisör!
jag är nöjd med resultatet trots att nog ingen annan ser någon skillnad. men det blev fräschare och lättare vilket jag var ute efter. plus att jag fick beröm för min engelska, och det måste ju bara gillas. MACK får 4,5/5 i betyg.


Väldigt snyggt!! Jag ser nog skillnad :-) det syns att det är fräscht (stavas det så) och uppklippt.. Vilken skillnad på servicen där och här! Jag vill oxå ha massage och choklad när jag klipper mig :-)
SvaraRaderaåhhhh vilken söt dörr du har där bakom dig!!11 (och du var jättesöt också!)
SvaraRaderaFint + tummen upp för din braiga engelska
SvaraRadera