13.10.10

1. mina värdbarn hatar typ all slags mat. det senaste är spaghetti av ett specifikt märke - spaghetti som tydligen smakar nudlar. jag orkade inte bry mig igår utan lagade spaghetti åt dem i alla fall. men jag sa att det var ett annat märke och då gick det plötsligt att äta. ja, man får ju inte vara dum.
2. idag är det onödigt kallt här. only in england do you get all 4 seasons in 10 minutes.
3. jag är så trött idag. orsaken till det är att jag idag vaknat 05:10 av att tjejerna började leka med katterna, springa runt i huset, sjunga egyptiska bönesånger (påstod de i alla fall. de kom på dem helt själva), etc. inte en okej start på dagen. men nu har jag sagt åt dem att sång innan 10 är förbjudet. och även efter klockan 20:15. men redan under promenaden till skolan så bröt de mot regeln.
4. idag ska jag testa en helt ny maträtt. pasta med spenat och ost. oj vad det ska bli spännande att se om de äter det.

2 kommentarer:

  1. haha, vad grym du är ^^

    SvaraRadera
  2. Låter ju kanon Ida! (du är förmodligen en äganda au pair i jämförelse med mig. jag är mest arg- he he) lycka till med spenaten!

    SvaraRadera