7.9.10

idag har det varit upp till bevis för mina grymma nanny-skills.
jag hämtade tjejerna från skolan 15:20 och möttes då av en inte särskilt kry tara. hon var likvit och sa att hon inte mådde bra, så då förstökte vi alltså promenera så fort vi bara kunde till bussen som skulle ta oss hem. men när vi var halvvägs så började hon spy.. och då menar jag inte att hon spydde lite, utan.. ja, det motsatta. alla som känner mig vet ju att jag har allt i väskan, så som tur var så hade jag både en påse som hon kunde spy i (hon missade dock mest påsen och spydde istället på skorna, människor, asfalt, etc) och massa servetter. sen när vi äntligen tagit oss till busstoppet så såg jag att det var 15 minuter till första bussen gick, och det gick ju bara inte. två barn + ett som låg ner i gräset och spydde, det var ingen vacker syn direkt. så då tog vi en taxi hem.
dagen har sen fortsatt ungefär likadant. torka spya varvat med att ta hand om de två friska barnen och bla fixa middag åt dem. och sen efter midagen satt jag med tara i ca två timmar (tills värdmamma kom hem) för hon ville inte vara själv. det har alltså inte varit den roligaste dagen idag (och jag håller tummar och tår för att inte jag har blivit smittad av något nu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar