14.8.10

man lär sig verkligen att uppskatta det lilla av att vara här. potatisen och fiskpinnarna kan vara det godaste jag har ätit i år. (helt ärligt. för efter 14 dagar av mikromat, eller pasta med pasta så är potatis underbart.)

just nu är min rabarberpaj i ugnen och det ska bli väldigt spännande att se hur den smakar. det är konserverade rabarber eftersom att det var det enda som jag hittade, färdiga smulor eftersom att det inte fanns havregryn, och potatismjöl fanns inte heller.. så resultatet kan bli lite hur som helst.

och föressten, vet ni hur svårt det är att öppna en konservburk utan konservöppnare?!

1 kommentar:

  1. Det låter ju gott! Menar du verkligen att det inte finns konservöppnare i huset?!

    SvaraRadera