3.8.10

jag har inte lyssnat på musik på hela tre dagar, det är helt sjukt ju! men nu blev det ändring på det och lite bbc/radio1. det är nog kanske det bästa med england, de har så bra musik! radio 1 är ungefär som deras p3. bara trist att de ska censurera allt.

annars så kan jag påpeka lite andra saker som är annorlunda, bra eller dåliga här.

- deras eluttag är onda, rakt igenom. man måste komma ihåg att slå igång en liten strömbrytare som finns vid varje uttag annars så fungerar det inte. och mitt minne är ju inte det bästa. (se bild 4)
- när du handlar så packar personalen dina varor i kassar. och kassarna är gratis.
- de kör medurs (heter det ens så?) i rondeller. det är konstigare än att de ligger i vänster fil.
- det finns fullkornsbröd. och alla här äter inte skum engelsk mat.. min värdmamma avskyr bönor i såser, etc. (se bild 1 och 2)
- alla är artigare och trevligare.
- vädret växlar var 15 minut, helt ärligt. nyss var det skinande sol.. nu ser du ut att bli regn.
- här i essex verkar luftfuktigheten vara precis som i sverige vilket är grymt!
- de använder fortfarande vhs. visst är de ju kända för att vara lie old fashion men går inte gränsen där? det finns dvs, såklart, det är bara det att de fortfarande har sina vhs ikopplade i tvn och filmerna framme. (se bild 3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar