8.3.11

skillnaden mellan att bo i kalix och strax utanför london:

jag var precis ut och tyckte det var så fint för det var helt stjärnklart och himlen var fylld med stjärnor. det var lite särskilt fint just för att jag aldrig sett några stjärnor här förut. efter en stund insåg jag dock att något inte stämde.. varenda en flyttade på sig, långsamt, men visst rörde de ju på sig. flygplan.

p.s. jag höll på att elda upp huset, eller åtminstone köket, för ett tag sen.
jag ska ALDRIG mer steka plättar på gasspis (dessutom i smör som innehöll olivolja vilket blir extra varmt)! inte bara att det var skitsvårt och 80% av dem misslyckades, men smöret började också brinna, gaslågan blev enorm och där ett tag fick vi alla panik. jag låtasades visserligen vara lugn för att inte skrämma upp barnen men egentligen var jag livrädd. det löste sig dock. och vi behövde inte använda kökets fireblanket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar