förstår ni att jag varit här i 6 månader?!
innan jag åkte hit så gjorde jag en lista över saker jag önskar göra under mitt år, och jag måste erkänna att det inte går så bra med den listan. jag har 4 månader kvar här och ungefär hälften av listan att hinna med..
men det gör inget om jag inte får gjort allt, plus att en del av sakerna har jag nu efter 6 månader insett att inte kommer gå att göra. men i alla fall, här är några av de saker från listan som jag faktiskt har gjort:
* äta fish n’ chips.
* besöka en riktig engelsk pub.
* roadtrip ut på den engelska landsbygden. denna punkt är.. halvt avklarad. för jag har besökt den engelska landsbygden, och jag har åkt buss-roadtrip genom halva england. så det måste ju räknas.
* promenera genom london i regn. något som inte direkt var svårt att lyckas med. om jag ville ha en utmaning skulle jag skrivit "promenera genom london i solsken".
* ha picnic i hyde park.
* se ett cricket och/eller polospel .
* smaka salt&vinegar chips. och det var precis lika vidrigt som man tror.
* hitta perrong 9 3/4 på king's cross station i london.
* fika på starbucks. vilket jag har gjort lite för ofta. men jag har också insett att just starbucks är otroligt överskattat. café nero ska det vara.
* prata med någon från skottland.
* gå över övergångstället på abbey road.
* kunna hantera det engelska pundet, och då speciellt alla mynten. check!
* gå på en riktig fotbollsmatch, helst liverpool eller man. united.
* besöka buckingham palace och se på vaktbytet.
* besöka notting hill och camden.
och två nya saker som jag gärna skulle vilja göra är att gå på en london musikal, samt åka till brighton.



















Inga kommentarer:
Skicka en kommentar