4.10.10

så att nu ingen mer får för sig att informera mig.. ja, jag har hört om terrorhoten. jag antar att det är en av baksidorna med att inte längre bo i trygga sverige.

”Runt om i Europa blinkar terrorlarmen rött. USA och Storbritannien varnar sina medborgare från stora folkmassor.
– Jag har aldrig sett något liknande. Hotet är rejält, säger terrorismforskaren Magnus Ranstorp.”
”Terrorhotet mot Storbritannien anses vara ”kraftigt” och risken för en attack högst sannolik”


såna här saker är väl aldrig roliga att läsa, men vad kan man göra.. lite skrämmande är det ju men livet fortsätter ju ändå. och faktiskt så står det nästan inget om det här här i storbritannien.. det är mer om det i sverige.


och ikväll har jag ont i huvudet och mår allmänt dåligt. känner mig inte alls kry. sen så hjälper det knappast att allt är kaos här just nu och att det kommer fortsätta vara det i alla fall hela den här veckan. buller, röra, och svårt att göra mina sysslor. för att inte tala om hur hemskt det är att inte kunna ta det lugnt nu på dagarna under min lediga tid. den är inte längre särskilt ledig nu när det är massa folk som springer runt här. men det är bara att stå ut. och den här veckan kommer jag liksom den förra att barnvakta 3 kvällar + imorgon blir det ett tandläkarbesök med dem. ja, det är mycket just nu.

och just det. man blir så väldigt bortskämd av att ha ett eget badrum. efter 2 månader har jag vant mig och nu känns det väldigt jobbigt att alla ska börja använda mitt nu när deras badrum är icke existerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar