jag lovade syster en liten rescension av filmen, så här kommer den:
filmen var ok - jag skulle tro att den var väldigt flummig och rörig om man inte hade läst boken innan. boken var dock en miljard gånger bättre och filmen var bitvis helt fristående. den hade alltså inget gemensamt med boken.
+
den var otroligt vackert filmad.
trots att det tar emot att säga så fanns det en hel del scener då zac efron var snygg. sen så var det faktiskt en ok skådespelarinsats han gjorde. jämfört med high school musical alltså.
de hade lagt till två karaktärer som var riktigt bra. två charmiga killar (en av dem påminde lite om james franco, jennica!).
-
rätt flummig. men det var ju faktiskt boken också.
saknade för många viktiga bitar från boken.
så mycket var bara.. fel.
jag antar att det blir en svag 3/5 i betyg.
nu är det dock dags att sova. egentligen är det redan lite för sent men så blir det ju ibland. annars så har dagen varit fylld av rätt mycket hemlängtan men jag tror att det är okej nu. att det värsta är över. imorgon är det måndag och sånt är ju alltid kul.
p.s. anna, imorgon kommer det lite bilder. annie, jag ska lägga upp några foton här åt dig, så att du kan sno dem.
zac efron är alltid snygg :D
SvaraRadera