12.9.10

london, 11 sep

igår hade jag en svensk dag i london.
det började med ett besök på ambassaden för att rösta vilket kändes väldigt bra. och så roligt att vara på ett ställe där det bara fanns svenskar! helt underbart att höra svenska i london. efter det så promenerade vi runt lite (vi = jag och en erica) i marylebone. vi storhandlade på totally swedish, såg en hästens affär och övervägde att äta på en svensk pub/restaurang. ja, det är inte utan orsak som området kallas för little sweden.
efter det (väldigt långt efter. jag skulle kunna berätta hemska mardrömshistorier om hur vi åkte runt med buss och tåg. men det är jag för trött för att ta nu - men jag kan sammanfatta det med: buss i timmar, fel station eller så ingen station alls, vilse, buss och tåg i fel direction och böter. vill ni höra den långa varianten så får ni helt enkelt fråga) så besökte vi ikea! just det ikea är i wembley så jag såg även wembley stadium (otroligt magnifikt), men det gick inte att få någon bra bild så det får helt enkelt vara. på ikea åt jag potatis, köttbullar, brunsås och lingonsylt. också äppelkaka med vaniljvisp såklart. behöver jag ens säga att det var det godaste jag ätit sen jag kom hit?

















också gårdagens köp: bilpåse, gifflar, chokladbollar, balleringa/singoalla, marabou, vaniljsocker, vaniljsås (riktig och ingen fejk.. pudding-variant!), grillchips och dip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar