22.9.10

det är länge sen jag har skrivit något om själva au pairandet eller vad jag gör på dagarna.. men jag tycks helt enkelt inte hitta någon motivation till det. men här kommer en liten sammanfattning.
i måndags vet jag inte riktigt vad vi gjorde, men igår så tog vi en 1 timmes promenad hem från skolan också köpte vi glass. sen fortsatte dagen med de vanliga rutinerna. och idag har det varit en typisk onsdag, vilket oftast ser ut såhär:

6.30 - vakna
7.00 - väcka tjejerna och få dem att klä på sig sina skoluniformer.
7.15 - fixa deras hår.
7.25 - mata katterna och fixa frukost till barnen. och under tiden de äter så gör jag i ordning deras lunchboxar och vattenflaskor.
7.55 - promenera till busstoppet.
8.20 - promenera från cathedralen (där vi kliver av bussen) till deras skola.
8.45 - skolklockan ringer. och efter det måste jag lämna brev, gå till skolkontoret eller göra diverse andra ärenden. efter det så promenerar jag hem.
mellan 9.20 och 10.00 - hemma igen. och då städar jag undan i köket och sen äter jag frukost. efter det tar jag tag i de sysslor jag har att göra eller så sover jag/ser på tv/sitter vid datorn. ordningen på dessa saker varierar och likaså gör sysslorna. men varje dag måste jag bädda alla sängar och städa upp i rummen plus tvätta i alla fall en tvättmaskin också en del strykning.
14.30 - promenerar iväg för att hämta barnen.
15.20 - skolklockan ringer och vi går till busstoppet för att åka hem.
16.00 - hemma. tömmer/diskar lunchlådor, packar upp deras skolväskor, etc, och börjar sen med middag.
16.40 - middag + mata katterna.
efter det så varierar det mycket beroende på vad det är för dag. men ofta städning, sopsortering, tv-tittande, läxläsning eller så ska flickorna badas. också slutar jag mellan 18.50 och 19.15, det beror lite på när min värdmamma kommer hem. förutom torsdagar (och ibland en dag till) då jag jobbar till ca halv 11.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar